virsinumeroita

Musiikki

Tohmajärven seurakunnan musiikkityö

Seurakunnassa toimii kaksi kuoroa: Kaiku ja Roosat sekä kaikille avoin lauluryhmä ja bändi GOSPELIT.

Kaiku on Tohmajärven seurakunnan kirkkokuoro. Se on perustettu jo vuonna 1926 ja Kaiku viettikin 90-vuotisjuhlaansa vuoden 2016 tammikuussa Kemien seurakuntatalolla konsertin merkeissä. Kuoro laulaa pääosin neliäänisiä kuorosovituksia: SATB. Harjoituspäivä on tiistai klo 16.30 – 18.00.

Lauluyhtye Roosat sai alkunsa Tohmajärven seurakunnan nuorten aikuisten raamattupiiristä.
Ryhmää oli pyydetty avustamaan hiljaisen viikon kirkkoiltaan ja siellä se myös lauloi ensimmäisen kerran 17.4.1984. Roosat on ollut lähtökohtaisesti naisyhtye, mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana mukaan on saatu myös miehiä. Muutaman hengen ryhmästä on kasvanut nykyinen 14 laulajan yhtye.

GOSPELIT lauluryhmä ja bändi kokoontuu noin kerran kuussa tiistaisin klo 16.30. Silloin harjoitellaan seuraavan sunnuntain gospelmessun laulut. Laulut löytyvät Viisikielinen-laulukirjasta.

Seurakunnan musiikkityön kuorot yhteisessä kuvassa
Seurakunnan musiikkityön yhteinen Urut kuntoon konsertti syksyllä 2015