Rippikoulu Tohmajärven seurakunnassa

Rippikouluun kutsutaan erityisesti aina se ikäluokka, joka täyttää rippikoulun päättymisvuonna 15 vuotta. Rippikouluihin ilmoittautuminen tapahtuu syys-lokakuussa ilmoittautumislomakkeella, jonka nuoret saavat joko koulun kautta tai postitse. Ilmoittautumislomake palautetaan lomakkeessa olevien ohjeiden mukaan.
Rippikoulu on mahdollista käydä myös muulloin kuin 15 vuotiaana. Silloin ilmoittautumislomakkeen voi pyytää kirkkoherranvirastosta tai rippikoulutyöstä vastaavalta papilta tai nuorisotyönohjaajalta.

Rippikoulun kesto on yhteensä 80 tuntia.

Lisää tietoa rippikoulusta löytyy sivuilta kohdasta "Tule mukaan" -> Nuorille

Jumalanpalveluksen alttari Oronmyllyn leirikirkossa
Rippikoululeirin isoset tekivät leirikeskuksen lammaspehmolelulle hampaat pahvista
Rippikoulu saattaa lisätä luovuutta

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia

vt. Kirkkoherra 1.3.2024-31.12.2024
Maiju Lassilan tie 16
82600 Tohmajärvi