Kolumbialainen tyttö kuva Meeri Koutaniemi

Lähetys - ja avustustyö

Lähetystyö

Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni

Jeesus kehotti seuraajiaan kertomaan hänestä kaikille maailman ihmisille (kaste- ja lähetyskäsky). Tätä työtä nimitetään lähetystyöksi. Paikkakunnalla tehtävän työn lisäksi seurakunta tukee lähetystyötä keräämällä varoja eri kohteisiin. Näitä kohteita on muun muassa Etu-Aasiassa, Angolassa, Thaimaassa, Etiopiassa. Seurakunta tukee myös radiolähetystyötä.
Paikallisen työn ytimessä ovat vapaaehtoiset, jotka toimivat lähetyspiireissä ja kesäkahvilassa. Lähetystyön hyväksi järjestetään myös myyjäisiä ja erilaisia tempauksia.

Lähetyspiirit

Seurakunnassa toimii viisi lähetyspiiriä, jotka kokoontuvat joko kodeissa tai julkisissa tiloissa.

Kemien lähetyspiiri kokoontuu kodeissa, yhdyshenkilönä Eila Lappalainen p 045-1113732

Postilan lähetyspiiri kokoontuu kodeissa, yhdyshenkilönä Eila Lappalainen

Kansanlähetyksen ystävät ja kristilliset eläkeläiset kokoontuu Emmalassa, yhdyshenkilönä Maija Kukkonen p 040-5567438

Filia-piiri kokoontuu kodeissa, yhdyshenkilönä Maija Kukkonen