Päiväkerho

Päiväkerho on seurakunnan tarjoamaa varhaiskasvatusta alle kouluikäisille lapsille. Päiväkerho rakentaa lapsen kokemusta seurakunnasta, jossa hän tulee kohdatuksi kokonaisvaltaisesti ikäkaudelleen merkityksellisellä tavalla. Keskeisiä asioita ovat yhdessä oleminen toisten lasten kanssa, leikkiminen, laulaminen, liikkuminen, hiljentyminen ja kädentaitojen harjoittaminen. Kerhossa perehdytään kristinuskon perusasioihin hartaushetkien ja toimintatuokioiden avulla ja eletään kirkkovuotta läpi lapsen tavoin.

Koti ja perhe ovat lapsen tärkein kasvuympäristö. Seurakunnan varhaiskasvatus tukee kodin kristillistä kasvatusta.

Kerhot ovat maksuttomia.

Syksyn 2023 kerhot Kemien seurakuntatalolla

Päiväkerho 3-vuotiaille, kokoontuu maanantaisin klo 9-11.00. Ryhmä on täynnä, mutta varapaikkoja voi kysyä.

Päiväkerho 4-vuotiaille, kokoontuu tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 9-12.00

Touhutassut 5-6 vuotiaille on maanantaisin esikoulupäivän päätteeksi kokoontuva ryhmä. Lapset haetaan seurakuntatalolle Ahjosta. Touhutassuissa puuhaillaan lasten ehdoilla ja heidän jaksamisensa mukaan, leikki on tärkeä osa kerhoa. Kerho kuuluu välipala tarjoilu, jossa myös lasten toiveita otetaan huomioon.

Tiedustelut Helena Partanen p: 050 521 3985

lapsen raamattu ja kukkamaljakko alttaripöydällä
Lyijynukkeasetelma jossa Jeesus siunaa lapsia
"Lapset saavat tulla, Jeesus sanoit niin. Vapahtajan luokse kaikki kutsuttiin." LV 96