Pitäjäntuvan kesäkahvila

Pitäjäntuvan kesä syntyy yhteisestä tekemisestä

Viikottain vaihtuvat lähetyspiirien, nuorten, kummilapsiryhmän ja diakonian vapaaehtoiset ylläpitävät kahvilaa, jossa kesäaikana vierailee noin 3000 asiakasta.

Kahvipöydästä on tarjolla perinneherkkuja, piirakoita, vatruskoita, pyöröjä tai muuta moderninpaa kahvileipää kahvin/teen/mehun kanssa nautittavaksi. Myös jäätelöä on tarjolla.

Tuvassa voi tutustua kunnan myyntipöytään, josta voi ostaa kirjallisuutta kunnan historiasta, kortteja, yms. Käsityönurkassa puolestaan on monipuolinen valikoima neuleita ja muita tekstiilejä. Esiliinat ja mollamaijat vaihtavat omistajaa nimikkolähettien työn tukemiseksi

Tuvan hiekkapuhalletut hirsiseinät ja pellavaliinat pöydillä, sekä punaiset pelakuut ikkunoilla luovat lämpimän ja viihtyisän tunnelman. Valkeaksi kalkittu mahtava leivinuuni ovensuunurkassa antaa miellyttävää lämpöä viileinä päivinä.

Tuvan peräkammarissa näytteillä historiaa ja taidetta

Kamarissa on vaihtuvia näyttelyitä.

Siellä on myös esillä entisen rovasti Kalkkeen pappilan pajassa nikkaroima mielenkiintoinen keinutuoli jota seikkailunhaluiset voivat kokeilla.

Pitäjäntuvan kesäkahvila Tohmajärvellä
Historiallinen, 160 vuotias Pitäjätupa on toiminut vuodesta 2002 lähtien kesäkahvilana.
Tervetuloa vieraat! Pöytä on katettuna!

Kahvila on auki kesäisin joka päivä

Kesäkahvila avaa ovensa ma 29.5. ja sulkeutuu su 13.8.2023

Kahvila on auki sunnuntaista perjantaihin klo 11-17.00 ja lauantaisin klo 11-16.00

Myös ryhmät ovat tervetulleita!

Kesäkahvila on hieno kohde myös ryhmille, jotka haluavat poiketa esim. rajalle matkatessaan kahville ja tutustumaan Kirkkoniemen historialliseen maisemaan ja yli 250 vuotiaaseen kirkkoon.

Ryhmiltä toivotaan ennakkovarausta kesäkahvilan numeroon 050 3738172.

Tuvassa järjestetään myös iltatilaisuuksia ja sitä voi varata perhejuhliin