Rippikoulussa on aikaa pohtia elämän isoja kysymyksiä

Yhteistä kulkemista elämän polulla kohti aikuisuutta

Rippikoulun perinne on vanha ja vahva. Vaikka rippikoulun tarkoitus ja perussanoma on pysynytkin muuttumattomana, rippikoulun muodot uudistuvat, samoin kuin opetuksen metodit ja välineetkin. Rippikoulu on kirkon kasteopetusta ja siellä tutustutaan puolen vuoden aikana luterilaiseen uskoon eli siihen uskoon johon sinut kasteessa liitettiin. Rippikoulu tarjoaa aikuistumisen matkalla myös kohdan, jossa voi pohtia omaa suhtautumistaan elämän suuriin kysymyksiin esimerkiksi eettisten pohdintojen kautta (pohdimalla kysymyksiä oikeasta ja väärästä ja siitä mitä maailmassa tapahtuu)

Rippikoulussa opetellaan myös rukoilemaan ja hiljentymään yhdessä.

Rippikoulu tutustuttaa vuosisataisiin perinteisiin ja toisaalta herättelee näkemään elämän peruskysymyksiä tässä ja nyt, lähellä ja kaukana. Rippikoulu on matka, joka jatkuu myös konfirmaation jälkeen, kun seurakunta lähettää rukousten saattelemana nuoret kulkemaan elämän polkua eteenpäin.

Rippikoulut vuonna 2024

Vuoden 2024 rippikoulut alkavat jo syksyllä 2023. Ilmoittautuminen on käynnssä parhaillaan. Mikäli et ole saanut rippikoulun infokirjettä tai ilmoittautumislomaketta, voit tulostaa ne tästä:

Rippikoulun infokirje

Ilmoittautumislomake

Rippikoulut alkavat yhteisellä jumalanpalveluksella 15.10. klo 10.00 Kemien seurakuntatalolla.

Kuusikon halki kulkeva metsätie kesäisenä päivänä kuvattuna
Oronmyllyn leirikeskuksen leirikirkon alttarikaide on rakennettu kivistä latomalla.
Leirikirkko kesällä 2015 Oronmyllyllä

vt. Kirkkoherra 1.3.2024-31.12.2024
Maiju Lassilan tie 16
82600 Tohmajärvi