Isonen tekee tärkeää työtä

Rippikoulun jälkeen nuoria kutsutaan toimimaan omassa seurakunnassa ja etsimään omaa paikkaa seurakuntayhteydessä. Joillekin nuorille tuo oma paikka on isosen tehtävä koululaisten, lasten tai rippikoululaisten leireillä. Monenlaisia ja monen taitoisia isosia tarvitaan. Ei ole olemassa muottia johon isoseksi haluavan tulisi puristautua vaan isosena tärkeintä on olla oma itsensä. Leiri -tai isoskoulutusryhmä koostuu aina erilaisista yksilöistä, jotka omine taitoineen ja ominaisuuksineen täydentävät toisiaan ja tästä kokonaisuudesta syntyy ainutkertaisia ja myös ikimuistoisia kokemuksia ja elämyksiä.

Tohmajärven seurakunnassa isoskoulutus on kaksivuotinen. Ensimmäisenä vuonna isoskoulutuksessa perehdytään isosten perustaitoihin ja annetaan eväitä omaan kasvuun ihmisenä, kristittynä ja seurakunnan jäsenenä. Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja taitoja isoselle, niin että voi kokea tehtävänsä turvallisena ja taitojensa riittävän niihin tilanteisiin, joita nuorempia ohjatessa voi vastaan tulla.
Isoskoulutuksesta vastaa seurakunnan nuorisotyönohjaaja ja papit.

Toisen vuoden koulutuksena isoset osallistuvat Nuorten Ihmissuhdekurssi NUISKUun.

Talven 2020-2021 isoskoulutus alkaa syyskuussa

Isoskoulutus lähteen käyntii syyskuun loppupuolella, yhteistyössä Kiteen seurakunnan kanssa. Mukaan ehtii vielä. Isoskoulutuksen ykkösvuoden jo käyneille käynnistyy Nuisku samaan aikaan. Molempiin koulutuksiin ilmoittautuminen Ipalle!

Isonen tekee leireillä tärkeää työtä

Nuorisotyönohjaaja

Ritva Salopuro